dinsdag 27 december 2011

Jacob Lensky II



Ik ben gisteren te kort door de bocht gegaan. Ik heb gezegd dat Jacob Lensky voor de tweede keer is gestopt als profvoetballer vanwege de drank. Dat is niet waar. Zijn tweede afscheid is vanwege zijn drankprobleem. Zijn eerste afscheid was omdat Lensky niet goed in zijn vel zat.
Op deze fout werd ik gewezen door schrijver Danny van der Linden. Hij heeft onder meer het boek 'Langs de zijlijn van Galgenwaard' geschreven, een bundel met interviews met FC Utrecht-spelers en columns over de volksclub. En FC Utrecht is de club waar Lensky ditmaal is gestopt.
En toch, ik hoop het niet voor de Canadees-Tsjech, maar zou zijn psychische moeite van zijn eerste 'pensioen' niet een reden kunnen zijn voor een verborgen drankprobleem? Zou hij in zijn voetballoze periode ook al niet verslaafd zijn geweest? Nogmaals, ik hoop het niet. Ik wens hem beterschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten